fredag 20 januari 2012

Fas 3 behöver nu handledare med psykologikunskaper

Nu vill man utbilda handledarna inom FAS 3 med psykologi och kunskaper om depressioner...

Det verkar som att även AF och regeringen inser att de som hamnar i slutförvaring i FAS 3 kan drabbas av psykologiska problem, nu vill man utbilda handledare och anordnare för att kunna tackla problemen.
För visst är det så att många FAS 3:or tappar framtidsvisioner, framtidstro...

Regeringen Reinfeldt ändrar lite här och där i åtgärden, allt eftersom kritiken till sist "landar"... eller åtminstone blir så stor så att de anser att de måste göra NÅGOT... ersättningarna undantaget... och nu ska jag vara lite extremistisk... vi lever inte längre i den demokrati som jag föddes i och som har format mig... idag ägs media av Svenskt Näringsliv, det finns ingen granskande oberoende media att tala om längre i Sverige. SVT och SR är båda en del av Svenskt Näringsliv. Diktatur????

Jag ser bara drevet som pågått i flera månader i media emot Håkan Juholt. Som människa borde man förstå att man bör läsa med ett kritiskt öga. Vem äger media? Vem vinner på att få Juholt avsatt?

Jag ruttnar. Är vi flera?

/ Iréne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar