måndag 16 januari 2012

FAS 3 gör mig ordlös


Godkväll

Har just läst en blogg som handlar om FAS 3 och jag blir så upprörd, ända in i själen... jag finner inte ord. Det var en person som sa att det ord som man vill säga om detta är inte uppfunnet än... så illa är det. Jag håller med. Fullkomligt. Vill härmed göra er uppmärksamma på den nämnda bloggen som du själv kan läsa här.



Det känns som ett stort hål i min själ, som i denna stubbe ungefär, som jag inte vet hur jag ska få att läka.
FAS 3 eländet gräver sig allt djupare in i Sverige... och det verkar ibland som att ingen längre orkar bry sig.



För övrigt har jag idag varit på min arbetsmarknadsutbildning i vanlig ordning, där vi idag talade om kostnader och intäkter för ett företag. Vi skulle då komma med förslag på vad man som företag kan göra för att minska på kostnaderna för att få ett bättre resultat.

Min spontana reaktion var förstås att man kan säga upp personal och så kan man ju alltid ta in några FAS 3:or för att bättra på resultatet. Alltid finns det väl några kvalitétshöjande uppgifter eller sysslor att tilldela dessa, som annars inte skulle ha blivit gjorda, nu när man nödgats varsla personal. Det är väl så det är tänkt, den här åtgärden som Alliansen hittat på?


Det var inte så många som förvånades av mitt inlägg om man så säger, de börjar vänja sig med mina gliringar om FAS 3. De tycker ju som jag, de flesta, men de försöker se positivt på sin framtid, de hoppas ju liksom jag på en RIKTIG anställning... alla är ju inte i FAS 3...än...en del är i FAS 1 och en del i FAS 2... men några är som jag i FAS 3 och har varit ute i sysselsättning hos någon anordnare. Tog chansen nu när de får gå arbetsmarknadsutbildning.

Glöm inte att kika på Helga Von Pittbulls vassa inlägg också.

Ha en trevlig måndagkväll

/ Iréne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar