torsdag 1 november 2012

Har ni läst bloggen av Helga von Pitbull?

...om inte, gör det gärna, ni hittar den här.
Helga von Pitbull fick ett Nystartsjobb. Det blev dock inte så bra som hon hade hoppats. Men snart har hon i varje fall jobbat in ett nytt arbetsvillkor till a-kassan och kan känna sig lite tryggare med sin tillvaro igen.

Jag har nu också fått Nystartsjobb! Jag är överlycklig! "Jag känner livet i mig" som man sa i Madicken. Att slippa ur Arbetsförmedlingens klor och detta FASliga FAS 3 är som att vinna högsta vinsten på Lotto! Jag är ganska övertygad om att jag INTE kommer att råka illa ut, som Helga von Pitbull och många andra, med mitt Nystartsjobb.

Dock kommer jag INTE kunna släppa den kamp jag för mot den arbetsmarknadspolitik som Alliansen för. Även om jag inte kommer ha lika mycket tid att lägga på denna kamp, så kommer jag fortsätta. Ända tills FAS 3 är SKROTAT! Vi får aldrig tystna!


FAS 3, eller Sysselsättningsfasen som man numera benämner den, växer förstås, varslen duggar tätt och arbetslösheten benämns nu som massarbetslöshet i Sverige. 32.781 personer var inskrivna i FAS 3 föregående vecka enligt statistik från Arbetsförmedlingen. Klicka på fliken "Sökande."

Regeringen och Hillevi Engström (M), arbetsmarknadsminister i Sverige idag, säger att "Vi har redan gjort allt"... de är nöjda. De tycker uppenbarligen att arbetslinjen fungerar precis som det var tänkt?

Arbetsmarknadsminister Hillevi Engström. Foto: Bertil Ericson / Scanpix

På lördag kan du lyssna på radion och höra en intervju med arbetsmarknadsministern. Här är länken.

Jag är mycket nyfiken på hur hon ska kunna försvara utvecklingen. Jag tycker inte att det spelar någon roll vilka bortförklaringar hon tänker komma med. Regeringen har misslyckats. Det är dags att Alliansregeringen tar ansvar för den förda politiken. HUR tänker de vända utvecklingen? Sverige är på väg åt helt fel håll. Massarbetslösheten biter sig fast! Långtidsarbetslösa göms undan i FAS 3 där det är få som lyckas ta sig ur. Ungdomsarbetslösheten är förödande och ungdomarna ser ingen ljusning.

Solrosuppropet.se har just släppt en kalender "Vanligt Folk" som jag härmed vill rekommendera som årets julklapp!
Den går att köpa via deras hemsida som du hittar här.


Kämpa på kamrater!

Irene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar