tisdag 31 juli 2012

Ser jag ljuset i tunneln, eller är det bara skenet av en ficklampa?

Ni som läser detta får spotta, svära, skrika och skaka på huvudet bäst ni vill.
MEN, min betraktelse är MIN och ingen annans, alltså så subjektiv som jag gör den till. Och det kan ingen ta ifrån mig.

Har lite bildligt talat sprungit in i "cementväggen" och den kraschen gör mig nog till en mopslik varelse för tillfället och ilsken som en terrier eller rabiessmittad hund.

Efter 4 år av arbetslöshet, med undantag av 2 sommarjobb så sa min kropp och knopp tack för sig, nu loggar vi ut. Tänker inte gå in på närmare omständigheter här, det känns lite väl privat.

Har väl en rätt lång väg tillbaka innan mopsnäsan växer ut igen, men mitt terrierhumör och uppkäftighet tänker jag ha kvar tills det blir ändring av vår så kallade arbetsmarknadspolitik, eller ska man döpa om den till arGhetsmarknadspolitik för att den gör så många arbetslösa förbannade?

Fan ta de politiker, både aktiva och tidigare aktiva, som skriver nedlåtande om oss arbetslösa, önskar att jag hade makten och förmågan att sparka den yngre, blå politikern som skrev bland annat om de arbetslösas hygien, i ändan så att han for så långt att han inte hinner tillbaka tills nästa val. Men jag hoppas att väljarna ser vad han går för och att han inte kommer tillbaka till en riksdagsplats. Men då är det väl i farans riktning att han blir bidragsberoende med fallskärm under resten av sitt yrkesverksamma liv, för som en av hans politikerkollegor uttryckte sig: - vem vill anställa en politiker?

Jag vill även passa på att tacka de politiker som kämpar för oss arbetslösa och vill ha bort FAS3-eländet, ni är guld värda.

Ni som nu läser det här och är arbetslösa, se till att ryta och bråka fram till valdagen 2014 så att vi kanske får en ändring av det här vansinnet, helst skulle det ju ske igår, men det tar ju en ganska lång tid att vända på en stor felnavigerad skuta, så lite tålamod får man nog ha.

Jag hoppas i alla fall på att jag får ett betalt jobb innan dess och får åtnjuta livets fröjder som jobbskatteavdrag och betald semester med mera. :-)

Angående arbetsförmedling och FAS3-placering.
Jag vet att många är missnöjda med sina handläggare på AF och sedan på sina FAS3 placeringar.
Har själv varit missnöjd med handläggare på AF, men har nu två stycken toppenhandläggare som jag hoppas få ha kvar riktigt länge. Och att dom orkar med arbetssituationen.
Och så har jag en toppenplacering i FAS3 med en verksamhetschef som är värd alla rosor och beröm som finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar