lördag 24 september 2011

Arbetslöshetsombudsman samt kamratstödjare på AF

ARBETSLÖSHETSOMBUDSMAN OCH KAMRATSTÖDJARE PÅ ARBETSFÖRMEDLINGEN:


Idag finns det några ombudsmän för olika grupper i samhället, men ingen för oss arbetslösa.

Jag undrar varför.

Hur många av oss som går utan jobb vågar inte säga ifrån utan godtar det som sägs och beordras?

Därför anser jag att det SKA och inte ”bör” inrättas en arbetslöshetsombudsman dit de som inte av någon anledning vill eller kan göra sin stämma hörd kan vända sig.

I och för sig är jag utan jobb, M E N, jag har fortfarande mitt människovärde kvar och rätten att ifrågasätta beslut, det kan ingen ta ifrån mig, hur gärna man än vill.


Har läst på nätet om hur vi arbetslösa blir behandlade på möten och jag blir lika RASANDE varje gång jag får läsa att den som kommit dit mötts av flera personer som skyddar sig själva och andra.

Det borde vara vår rättighet att gå tillsammans med någon för att åtminstone ha ett moraliskt stöd och vittne på det som sägs.

Arbetsförmedlingen borde gå ut med intresseförfrågan om vilka som är intresserade av att ingå i en kamratstödjargrupp och sedan bilda en sådan på VARJE kontor.


Så låt resten av 2011 och ända tills vi får hela systemet ändrat vara en tid då politiker och makthavare känner värmen av blåslampan därbak och snarast gör om och gör rätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar